Een bijzondere dag in Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Een bijzondere dag in Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Een bijzondere dag in Kanchanaburi

Door: dvdsnaarthailand

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

11 Juli 2011 | Thailand, Kanchanaburi

11 juli 2011.

Een bijzondere dag, op een bijzonder moment in Kanchanaburi.
Vanochtend bij het ontbijt bleek dat Ingeborg nog steeds erg veel last had van haar keel en de opgezwollen klieren in haar keel ook niet minder waren geworden. Bovendien hoestte ze erg veel, had pijn bij het slikken en voelde ze aan alsof ze koorts had. Reden dus om maar eens naar het ziekenhuis te gaan. Via de Lonely Planet wisten we welk ziekenhuis goed staat aangeschreven dus met een tuktuk er naar toe.
Zeer modern ogend ziekenhuis, veel, heel veel personeel en van balie naar balie gestuurd worden dus. Werkeloosheid kennen ze volgens mij hier nauwelijks in Thailand !

Lang verhaal kort: na onderzoek door een, soort van eerstehulp, arts en bloedprikken werd ze opgenomen. Meteen aan een infuus (om dehydratatie, uitdroging, te voorkomen) en hop naar een eenpersoons ziekenhuiskamer. Alle lof en vertrouwen in de medici en verpleging overigens: ieder uur werd haar temperatuur gemeten (men vond dat ze koorts had met 38.7 gr C, waar wij nog spreken over een beetje verhoging), bloeddruk gemeten, hartslag gemeten, eten gebracht, gewassen, paracetamol pillen en anti-allergiepillen, enzovoorts enzovoorts. Kortom ieder uur stond er wel iemand aan haar bed en kon van slapen geen sprake zijn.

Even na 5 uur in de middag is ze onderzocht door een keel-, neus- en oorarts die twee zaken constateerde. Op de eerste plaats dat ze een keelontsteking had als gevolg van een bacteriële streptokok besmetting en twee (omdat alle bloedwaarden waren gemeten, alles in orde met uitzondering van 1) dat het er alle schijn van heeft dat ze “Dengue disease” heeft, ofwel “knokkelkoorts”, gewoon geprikt door de verkeerde mug.

Resultaat is dat ze tot en met donderdag 14 juli 12.00uur opgenomen blijft in het ziekenhuis, antibiotica krijgt toegediend naast de suiker/zout-oplossing (dehydratatie), anti-allergie pillen en paracetamol.
Dit betekent voor ons dat we ons reisschema gaan aanpassen en toch gaan proberen alles te doen wat we in de planning hadden staan, maar dan in een iets korter tijdsbestek. Het betekent ook dat we naast de extra nacht die we hier al in Kanchanaburi hadden geboekt er nog 2 of 3 moeten bijboeken. Plaats zat, het hoogseizoen is hier van oktober tot april.

En wat heeft de rest van de familie vandaag dan gedaan?
Zoals geplanned zijn de andere vier naar de Tiger Temple gegaan en hebben daar de dag van hun leven meegemaakt. Verschrikkelijk veel geld betaald voor toegang en het mogen (laten) maken van foto’s, maar dat vergoed alle pret en mooie plaatjes van vandaag.
Oordeel zelf aan de hand van de bijgevoegde foto’s.
Een werkelijk unieke dag en unieke ervaring, waarbij ze alle vier met heel veel tijgers letterlijk in de handen hebben gezeten.
Ook een uniek complex dat overigens een wat twijfelachtige naam heeft: ook hier vindt men dat de prijzen exorbitant zijn, apart moeten betalen om je fototoestel af te geven waarmee dan plaatjes van jezelf worden geschoten, worden de tijgers gedrogeerd zodat ze kalm zijn als er publiek komt?, waar gaat al het geld naar toe ? naar de verzorging en eten voor de dieren of naar de monniken? Wie voert er controle uit?

Niemand zal het echte antwoord kunnen geven of weten. Onze vier hadden in ieder geval de indruk dat de beestjes moe waren van de warmte en absoluut niet de indruk dat ze gedrogeerd waren, ze zagen er allemaal erg goed uit, de verzorging leek erg goed en de leefomgeving zag er verzorgd uit. Ze hebben hoe dan ook alle vier erg genoten van deze dag en voor Ingeborg en mijzelf resteren de foto’s.

PS. voor degene die hebben opgelet: we hebben nu ook de foto's, inclusief de jongens in maatpak, geplaatst bij "dagje shoppen in Bangkok"

• 11 Juli 2011 - 16:50

Joke En Frans:

Hallo allemaal.
    Net de foto's bekeken en jullie reis verslagen voor gelezen.Wel interresant hoor! Jammer voor Ingeborg, hoop dat ze weer gauw beter is, veel sterkte voor haar en beterschap. Veel groetjes en liefs van ons.

• 11 Juli 2011 - 17:26

Opa Wiet:

Hallo Jan, Ingrid en kinderen,

Net even jullie foto's zitten kijken. Wat een prachtige ervaringen en verhalen. Hopelijk kan Ingeborg donderdag uit het ziekenhuis en gaat de reis weer onbezorgd verder. Thuis toch maar even goed naar laten kijken. Veel plezier en groeten aan jullie allemaal.

Lief, opa Wiet

• 11 Juli 2011 - 19:12

Eliette:

Wat een leuke foto's..:-)
    Veel liefs voor Ingeborg!

• 12 Juli 2011 - 08:57

Miranda:

Lieve Ingeborg,

Heel veel beterschap toegewenst !! Jan en Ing, goed zeg om gelijk maatregelen te nemen. Met gezondheid NOOIT risico's nemen.
    Verder gave foto's weer, en lijkt mij zeker TOP dag met die "wilde " dieren.

liefs Miranda