Ziekenhuis Kanchanaburi en Stand van Zaken - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Ziekenhuis Kanchanaburi en Stand van Zaken - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis Kanchanaburi en Stand van Zaken

Door: dvdsnaarthailand

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

12 Juli 2011 | Thailand, Kanchanaburi

12 juli 2011.

Ziekenhuis Kanchanuburi en stand van zaken.
Gisteren hebben we drie dagen bijgeboekt in het guesthouse waar we zitten, “Noble Night Guesthouse”, omdat Ingeborg dus zeker tot donderdagmiddag in het ziekenhuis opgenomen blijft.
Dat betekent in ieder geval een aardige “change of plans” voor de rest van de vakantie, waarbij ons eindpunt, een weekje uitrusten en zonaanbidden op bounty-eiland Koh Samui vaststaat, want dat hebben we al vastgelegd.
Die alternatieve plannen zijn gemaakt en nu is het afwachten hoe het met het herstel van Ingeborg gaat.

Praktisch gezien betekent dit voor ons dat we het er van nemen en uitslapen, rustig ontbijten en vanochtend Annelotte en Jan op de fiets (een kwartiertje door de stad) naar het ziekenhuis zijn geweest en vanavond Ingrid en Jan. Zo’n bezoekje duurt dan tussen de 2 en 2,5uur afhankelijk van hoe moe Ingeborg is.
We hebben de laptop meegenomen naar het ziekenhuis, aanvankelijk om haar de foto’s van de Tiger Temple te laten zien, maar in het ziekenhuis bleek ook verbinding met een WiFi-netwerk mogelijk zodat ze ook nog even heeft kunnen MSN’n met een vriendinnetje.

Hoe gaat het met haar?
Naar omstandigheden goed, wat zo veel wil zeggen dat we merken dat ze opknapt, maar zeker nog niet beter is. De heren doktoren hebben 5 problemen onderkend waar ze medicatie op inzetten, namelijk de opgezette lymfeklieren in haar nek als gevolg van de (verwaarloosde) keelontsteking van een week of drie geleden die weer is op gaan spelen, de Dengue-fever, de koorts die ze heeft met risico van uitdrogen en de bijholten-ontsteking (sinussen) waardoor ze helemaal dicht zit. Daar komt dan waarschijnlijk bij dat ze een allergische reactie vertoont (waarop? Weten we ook niet) waardoor haar oogleden behoorlijk gezwollen zijn.
En dat een van haar bloedwaarden nog lang niet goed is maar door de medicatie vermoedelijk wel weer op peil zal komen. Haar temperatuur schommelt tussen 37.5 ’s ochtends tot 39.1 ’s avonds, nog niet echt lekker dus.
Iedereen heel erg bedankt voor de lieve berichtjes en groeten aan haar, en dank voor het meeleven.

En wat heeft de rest gedaan?
NIKS!!
Uitgeslapen, geluierd, films op de iPod bekeken, zich verveeld, in en rond het zwembad gezeten, 11 foto’s gemaakt (gevoegd), heen en weer gefietst naar het ziekenhuis, boodschappen bij de 7-eleven gedaan en gelunched en gedinerd. Lekker bijkomen dus en opladen voor de derde, vierde en slotetappe van onze Tour de Thailand. Die etappes brengen ons naar Ayutthaya, Chiang Mai en Koh Samui.

• 12 Juli 2011 - 18:20

Frits En Nanke:

Hallo Jan. Wie is die blonde vrouw in jullie gezelschap? Toch wel een bekende hopen we, net als Opa Leo en Oma Betty. Wel zo veilig :-))
    We volgen jullie op de voet. Wat een achtbaan aan indrukken!! Gaan jullie ook nog een keertje uitrusten? Beterschap voor Ingeborg en nog heel veel vakantieplezier.
    Groetjes, Frits en Nanke

• 12 Juli 2011 - 19:39

Opa Leo En Oma Betty:

Wat een vervelend verhaal van dat ziekenhuis. We hadden al zo onze bedenkingen bij die medereizigers. Wel erg aardig dat jullie blijven wachten en af en toe gaan kijken. Dat moeten jullie van oma Betty geerfd hebben. Die bleef ook altijd bij de kikkers in de vijver als die zeeziek waren. En wat een mooie foto's weer, lijkt veel op ons hotel in Thailand vorig jaar. Zo zie je maar weer dat als die Aziatische landen op elkaar lijken. Nou veel plezier en beterschap!

• 12 Juli 2011 - 19:51

Miranda:

Hoy guys,

Lot ?? Misschien moet het zo zijn dat Ingeborg ziek is ?? Hopelijk voor haar HEEL SNEL herstel, maar even "pas op de plaats" hoeft niet verkeerd te zijn. Zo veel plannen en zien in 4 weken, moet je daarna weer op vakantie om bij te komen!! Even "chillen " samen is ook erg waardevol !!
    En nogmaals , het NL front geniet van jullie verhalen.

Ingeborg, heel veel groetjes, rest ook natuurlijk, maar aan jou denk ik nu toch ff meer.
    Veel liefs, Miranda