Dagje snorkelen bij Koh Tao en Koh Nangyuang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Dagje snorkelen bij Koh Tao en Koh Nangyuang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Dagje snorkelen bij Koh Tao en Koh Nangyuang

Door: dvdsnaarthailand

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

26 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Dinsdag 26 juli 2011.

Snorkelen bij Koh Tao en Koh Nangyuang.
Vandaag zijn we gaan snorkelen bij Koh Tao en bij Koh Nangyang. We moesten daar wel enorm vroeg voor op staan, om 05.45u, want we werden tussen 06.30 en 06.45u opgehaald.
De minibus kwam keurig op tijd om 06.55u voorgereden en deze bracht ons naar de pier van de High Speed Catamaran, die ons naar het eiland zou brengen.
Gelukkig stond op het programma dat we begonnen met een lichte lunch bij de pier, een kop koffie of thee met zoveel sandwiches die je maar wilde, en een banaantje toe.

Precies om 08.00u vertrokken we met deze reguliere lijndienst tussen Koh Samui via enkele tussengelegen eilanden naar Bangkok. De eerste tussenstop maakten we op Koh Pha Ngan, het eiland dat bij ons voor de kust ligt, waarna we in een ruk doorgingen naar Koh Nangyuang. Dit is eigenlijk een eilandengroep van drie eilandjes die, uniek in de wereld, met elkaar verbonden zijn door stranden. Het eiland ligt vlak onder de kust van Koh Tao. Het is privé-bezit en de eigenaar is heel erg op “eco”gesteld. Dus geen plastic (flessen) op het eiland, verboden de vissen te voeren en geen zwemvliezen gebruiken bij het snorkelen of duiken want die kunnen het koraal beschadigen.

Na aankomst op Koh Nangyuang stapten we over op een gewone boot, waar we met zo’n 60 mensen als haringen in een ton zaten samengepakt. Deze bracht ons naar de kust van Koh Tao (de Light House Rock) een kwartiertje varen, waar we ruim anderhalf uur de tijd kregen om vissen te ontdekken en het koraal te bekijken. Nu, we werden op onze wenken bediend! Prachtig en divers koraal hebben we kunnen zien, en duizenden vissen, de een nog mooier dan de ander.
We hebben dan ook goed de tijd genomen om van dit alles te genieten.

Na deze snorkeltijd zijn we terug gegaan naar Koh Nangyuang, waar we een Thaise lunch kregen aangeboden en daarna nog bijna 2 uur de tijd hadden om naar het “viewpoint” op de rots te gaan, wat op het strand te liggen en nog meer te snorkelen in de “Japanese Gardens”. In deze baai tussen het middelste en grootste eiland zwommen de vissen letterlijk tussen je door en leken wel gedresseerd om voor ons heen en weer te blijven zwemmen op zo’n 3 meter vanaf het strand.

Om ongeveer 15.00u hebben we de terugreis met de catamaran weer aangevangen, waarbij het met name rond Koh Pha Ngan toch wel een windkrachtje 3- was (poehpoeh), maar omdat de catamaran een heel eind dwars op de golven moest (rollen) varen, bleek dat de kinderen van deze tak van “de van der Schueren” wat minder goede zeebenen heeft dan de andere takken, met uitzondering van Ingeborg die alleen maar last heeft van wagenziekte.

Vlak nadat we weg waren gevaren van Koh Nangyuang zwommen een stuk of vijf "pilot whales" (nederlandse vertaling mij onbekend) op ongeveer 100 meter afstand met ons mee; schitterend!!

Rond 17.30u waren we weer terug in ons resort en besloten, vanwege het rustige weer, vanavond dan eindelijk van ons “candlelight dinner on the beach” te genieten, waarna we de avond afsloten met een bezoekje aan de 7-eleven en gezellig met elkaar na kletsen. We kijken dus terug op een prachtige en gezellige dag, waarin we veel hebben gezien en beleefd, zodat we kunnen spreken van een waardige afsluiting van onze vakantieweek hier op Koh Samui.

• 26 Juli 2011 - 23:02

Ellen Ros:

Ik heb genoten van jullie verhalen, foto's en fimpjes. Het was erg leuk om mee te kijken met jullie reis. Het zit er al weer bijna op. Dat is toch enorm snel gegaan. Ik wens jullie een hele goede reis terug en hoop dat jullie nog lang na genieten van deze reis.

Groetjes Ellen

• 27 Juli 2011 - 09:52

Miranda:

Hoi luitjes,

Wat vliegt zo,n maand om als je samen zoveel beleeft hè!? Volgens mij een belevenis waarin jullie als gezin mooie dingen hebben meegemaakt en voor altijd op terug kunnen kijken met veel plezier !! Bedankt dat wij hebben mogen meegenieten via de foto's en verhalen.

Goeie reis terug naar N.L.
    Liefs, Miranda