Onze reis is voorbij. We zijn weer thuis. - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Onze reis is voorbij. We zijn weer thuis. - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Onze reis is voorbij. We zijn weer thuis.

Door: dvdsnaarthailand

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

29 Juli 2011 | Nederland, Hoogland

27 en 28 juli 2011.

Onze reis is voorbij. We zijn weer thuis.

Woensdag 27 juli brak echt onze laatste vakantiedag in Thailand aan. We hadden het zo weten te regelen dat we nog een hotelkamer mochten blijven gebruiken tot ongeveer 5 uur ’s middags zodat we nog de hele dag konden genieten van zee, zonnen en zwembad.
Na het uitslapen en ontbijt werden de rugzakken ingepakt, de bestelde broodjes voor ’s avonds opgehaald bij de 7-eleven en deden we van alles en nog wat “voor de laatste keer deze vakantie”. De laatste keer de zee in, de laatste keer lunchen in het restaurant en de laatste keer douchen.

Even voor 5 uur werden we door de eigenaar van het resort in zijn pick-up truck naar het vliegveld gebracht wat er boven verwachting mooi, modern en allervriendelijkst uit bleek te zien. We hebben met grote ogen alles aanschouwd. Een “courtesy corner” waar je van allerhande lekkernijen kon genieten en iedere vertrek”hal” zag er uit als een groot nest van voor “chillen” gereedstaande stoelen en banken. Ook een gang naar de toiletten was geen straf, want de binnenwanden bleken uit enorme aquaria te bestaan.

Met een “turboprop” toestel, een tweemotorig vliegtuig met 70 zitplaatsen, werden we naar Bangkok gebracht waar op het vliegveld het wachten begon. Vertrek Koh Samui 19.15u, aankomst Bangkok 20.30u. We hadden op dit enorm grote vliegveld weliswaar snel onze incheckbalie gevonden (rij Q van Z, balie 20 van 24; totaal dus 624 incheckbalies!!), maar deze bleek pas een uur of 3 voor vertrektijd open te gaan. Dus werd de tijd gedood met wat te drinken en een kaartspelletje.

Na het inchecken lang in de rij staan voor de paspoortcontrole, ze willen echt zeker weten dat je vertrekt en dat jij degene bent van het paspoort want het wordt wel 3 of 4 keer gecontroleerd, vervolgens naar het V.A.T.-kantoor om nog wat BTW terug te krijgen, winkeltjes kijken en een hapje eten voor we konden gaan boarden en om 02.15u (inmiddels 28 juli) vertrekken richting Cairo.

De kinderen waren in no-time in slaap, ze hebben het warme eten in het vliegtuig absoluut niet meer bewust meegemaakt, en ook wijzelf hebben kans gezien om nog een paar uurtjes rust te pakken tijdens de bijna 9 uur durende vlucht. In Cairo arriveerden we dus om ongeveer 11.15u “Thaise tijd”, maar omdat het in Cairo net zo laat is als in Nederland moesten we de klok terugzetten en was het pas 06.15u. Ook in Egypte overigens word je binnen 30 meter zeker 4 keer gecontroleerd op paspoort en instapkaart, moeten je spullen en jijzelf 2 keer door een scanner, en vliegt de tijd die je moet wachten dus voorbij. Een kop koffie of warme chocolademelk, een sudoku en een kaartspelletje hielpen ons weer daarbij.

Om 10.00u zouden we vertrekken, maar om ons nog steeds duistere redenen liepen we een vertraging van 3 kwartier op, die gelukkig tijdens de vlucht bijna helemaal werd ingehaald, zodat we uiteindelijk om 15.00u in Brussel landden en onze bagage konden gaan oppikken.
De auto was weer snel gevonden en tijdens de terugreis hebben we even kort getelefoneerd met de ouders om te vertellen dat we weer heelhuids waren aangekomen. Om 18.30u arriveerden we in Hoogland, dat wil zeggen bij de “pizza afhaal boer” want iedereen had enorm veel zin in een onvervalste hollandse pizza, en na een reis van in totaal ongeveer 32 uur stapten we de voordeur binnen van ons eigen huis.

Moe, voldaan en zeer tevreden.
Heel veel dank voor alle reacties op onze reisverslagen, we hebben er van genoten en hopen ook dat jullie met ons mee hebben kunnen reizen en genieten.
We kijken dankbaar en blij terug op een fantastisch avontuur, een heerlijke vakantie en een geweldige ervaring.

Tot gauw,
Jan, Ingrid, Mathijs, Christiaan, Ingeborg en Annelotte.

• 29 Juli 2011 - 13:54

Mama:

Bdankt voor de reisverslagen en de leuke foto's
    Groetjes Mama

• 29 Juli 2011 - 14:57

Miranda:

Hoi luitjes,

Al een keer gemeld, maar toch nog een keer bedankt voor het mee "beleven' van jullie avonturen. Zouden zo in een reisboekje kunnen !! Al jullie foto's en verslagen.
    Welkom back in ons kikkerlandje en succes met de "jetlag".

tot spoedig ziens,
    Miranda

• 29 Juli 2011 - 20:46

Ellen Ros:

Ook van mij: bedankt dat we vanaf de "zijlijn" mee mochten kijken met jullie vakantie(foto's). Het was voor ons ook erg leuk.

Geniet nog even van de vrije tijd, want voordat je het weet roept de plicht weer. Maar in ieder geval hebben jullie een leuke vakantie achter de rug.

Welkom thuis!

Ellen

• 18 Augustus 2011 - 15:23

Www.reisfamilie.nl:

Beetje laat jullie site ontdekt. Maar hij is heel leuk! Blij dat jullie nu ook verslaafd zijn ;-).

Hans