We zijn vertrokken !! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu We zijn vertrokken !! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

We zijn vertrokken !!

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

25 Juli 2016 | Indonesië, Medan

Gisteren en vandaag is, na lang ernaar te hebben uitgekeken, onze Indonesië-reis 2016 begonnen. Aangezien we alle vluchten bij Garuda Indonsia hebben geboekt, vertrekken we op 24 juli pas laat in de middag vanaf Schiphol. Genoeg tijd en ruimte dus om nog een beetje uit te slapen, rustig te ontbijten, laatste dingetjes in orde maken en afscheid te nemen van familie.

Aangekomen op Schiphol blijkt het opnieuw erg prettig dat Jan de Sky Priority Status heeft en waar we allemaal van mee mogen profiteren: voorrang bij het inchecken (er staat drie uur voor vertrek al een rij van zeker 50 meter met wachtenden), snel door de security check en als een van de eersten het vliegtuig in. Wat een luxe gevoel!

Helaas is het zo druk op Schiphol dat ons toestel, waarschijnlijk de hele dag geparkeerd gestaan op een van de verder afgelegen standplaatsen, er langer over doet dan verwacht om aan de gate te verschijnen. Met als gevolg dat we ongeveer drie kwartier later vertrekken dan gepland. We maken ons, met de herinnering van onze reis twee jaar geleden via Singapore, een beetje zorgen. Destijds hadden we ook vertraging op Schiphol en werd de bagage tijdens de tussenstop in Frankfurt niet doorgezet. We hebben toen ruim twee weken zonder bagage gezeten en met zijn vieren uit een sporttas geleefd. Wat overigens prima bleek te werken.

We arriveren met slechts een kwartier vertraging in Jakarta. Een niet al te groot en overzichtelijk vliegveld. Formaliteiten zoals paspoortcontrole en (gratis) visum zijn snel geregeld. We hebben een kleine twee uur voor de aansluitende vlucht vertrekt dus tijd genoeg voor een sanitaire stop en de eerste “poepia’s” uit de muur te trekken. Per bankpas is het maximum slechts 6 miljoen per dag, dus morgen weer een bezoekje aan de automaat brengen. We verwachten immers de komende twee weken niet veel pinautomaten tegen te komen in de jungle / oerwoud !!

Het toestel dat ons van Jakarta naar Medan moet brengen is ook vertraagd. Uiteindelijk ook een kleine drie kwartier. We houden ons zelf voor dat dat is om onze bagage aan boord te brengen. Want …. Aangekomen in Medan, is al onze bagage gearriveerd, weliswaar als een van de laatste ondanks het priority label, maar wie klaagt daarover??

Mr Samsul staat al op ons te wachten in de aankomsthal en brengt ons in een kleine anderhalf uur naar ons hotel: het Swiss Bel in hartje Medan (2,5 miljoen inwoners, de derde stad van Indonesië qua grootte!). We kijken onze ogen uit van onze “de luxe kamers” (op de 17e van 27 verdiepingen). Kinderen geniet er maar extra van, dit gaan we de komende weken niet meer mee maken!.

Sauna, fitness, (buiten)zwembad, mogelijkheid voor een massage op de kamer, twee restaurants, badjassen en slippers in de badkamer. We kunnen er nauwelijks gebruik van maken, want we zijn moe, eten om de hoek een eenvoudige maar lekkere maaltijd, en gaan op tijd naar bed ….. de jungle / oerwoud lonkt !

P.S. zelfs in een goed hotel in een grote stad is het internet hier aller belabberd. Het heeft ons ruim anderhalf uur gekost om bovenstaand verslag en foto's te uploaden.

• 25 Juli 2016 - 19:53

Reisfamilie.nl:

Geniet er van!

Mirjam Hans Frank Marit

• 25 Juli 2016 - 20:57

Thom En Cécile :

Veel plezier met weinig vertraging en veel poepia''s.

• 25 Juli 2016 - 20:57

Thom En Cécile :

Veel plezier met weinig vertraging en veel poepia''s.

• 27 Juli 2016 - 19:54

Mieke:

Wat leuk om weer te lezen, hoe en waar jullie zijn. Geniet ervan! x Mieke