Three down, two (good) to go - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Three down, two (good) to go - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Three down, two (good) to go

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

31 Juli 2016 | Indonesië, Samosir

Gisterenmiddag en afgelopen nacht dienden de eerste voortekenen zich al aan: hoofdpijn, gewrichtspijn, maag- en darmkrampen.
Kortom, Jan, Mathijs en Madelief hebben de afgelopen uren meer de badkamer van binnen gezien dan hun bed.

Besloten wordt dat alleen de vertegenwoordigers van het sterke(re) geslacht, Ingrid en Annelotte, vandaag op pad gaan en de andere drie in het hotel blijven. Bijkomen, slapen, rust voor het lichaam en in de startblokken staan ….

De eigenaresse van Tabo Cottages, Annet, is 22 jaar geleden uit München naar Samosir verhuisd, getrouwd met een Sumatraan, drie kinderen gekregen, en heeft hier een eigen bestaan en goedlopend bedrijf opgebouwd.
Gisteren vroeg ze ons nog of we misschien ’s middags konden gaan wandelen, omdat ze graag naar de kerk wilde gaan. Dat was er de laatste tijd nog al eens bij ingeschoten en uitgerekend vandaag kwam de pastoor zelf de mis opdragen.

Annet rijdt met de twee dames via Tomok naar 1300 meter hoogte en vanaf daar lopen ze terug naar beneden. Via af en toe hoge en ruige begroeiing, koffiestruiken, smalle en kronkelende paadjes en diverse gehuchtjes komen ze op het rustpunt uit. Ze drinken daar thee en koffie en eten de meegebrachte lunch (chicken sandwiches met botjes) op. De kinderen uit het dorpje waren blij met de door Annet meegebrachte cake en wilden met Annelotte op de foto.

Tegen een uur ’s middags zijn ze weer terug en treffen daar de drie achterblijvers in enigszins verbeterde toestand aan.

De rest van de middag brengen we door op het terras voor ons huisje en langs de rand van het zwembad. Rust en opknappen is het devies.

• 31 Juli 2016 - 11:54

Angelique Van Bijnen:

Heel leuk om jullie avonturen weer te kunnen volgen ! Ik wens jullie een mooi vervolg van jullie reis en beterschap voor de drie . Groetjes

• 31 Juli 2016 - 15:33

Jos & Meta:

Whoopi...! Beterschap ;-)

• 31 Juli 2016 - 16:39

Hans:

Sterkte. We zijn weer helemaal in de stemming ;-).

• 31 Juli 2016 - 20:23

Frits En Nanke:

Wat een mooie reisverslagen! We hopen dat jullie weer snel zijn opgeknapt. Veel plezier verder.

• 31 Juli 2016 - 21:21

Edith En Andre:

Leuk hoor al die reisverslagen. We komen impressies tegen die we herkennen van 30 jaar geleden. Beterschap allemaal en heel veel plezier op Samosir eiland.

• 31 Juli 2016 - 21:21

Edith En Andre:

• 02 Augustus 2016 - 14:29

Miranda En Michel:

ai....iets te snel met conclusie over kamer....maar op deze manier doorbrengen is minder..... (Bali belly noemde wij het ....)