Laatste etappe Sumatra - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Laatste etappe Sumatra - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Laatste etappe Sumatra

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

07 Augustus 2016 | Indonesië, Padang

De Tour de Singkarak, een voor ons nietszeggend wielerronde’tje in West Sumatra, zorgt er voor dat we om 0630uur moeten ontbijten zodat we uiterlijk 0700uur vertrekken vanuit Echo Homestay.
Deze wielerronde start namelijk vandaag in …. Harau. Precies 400 meter vanaf ons guesthouse, en eindigt bij het Minangkabau Paleis in de buurt. Het Paleis dat we vandaag ook nog kort willen bezichtigen. Omdat vanaf 0900uur alle wegen in de omgeving hermetisch afgesloten zullen zijn, zit er dus niets anders op dan vroeg vertrekken. We vinden het niet echt erg.
Echo Homestay is oud, slecht onderhouden, in vervallen staat, vies, er is niets te krijgen of te doen (ook geen wifi ondanks dat dat staat aangekondigd).

Via wat omwegen bereiken we het paleis waar alles al in volle voorbereiding is op de finish van de eerste etappe van de Tour, later die middag. We bekijken vlug het Paleis van binnen en buiten, gaan weer honderd keer op de foto en zijn bij terugkeer bij de bus onze chauffeur kwijt ……. Nog meer bekijks dus.

Verder op pad richting Padang, een kleine 100 kilometer die in ongeveer drie uur af te leggen moet zijn. Nog een keer een korte tussenstop bij weer een “unieke” waterval met veel te veel nationale toeristen. We willen naar onze eindbestemming in Padang.

Tari Travel heeft voor ons een bungalow geboekt, Villa Air Manis, in Padang. Daar hebben we een voucher voor en staat in onze reisbeschrijving. Ruslan heeft van zijn agency door gekregen ons naar Rimba Lodge te brengen en vertelt ons dat het hetzelfde is. We worden afgezet bij een soort van haventje waar een boot zou moeten liggen om ons naar een eiland te brengen. Staat niet in de reisbeschrijving. Alarmbel.

We zitten al ruim een uur te wachten als een mannetje naar ons toe komt lopen en vraagt waar de twee gasten zijn voor Rimba Lodge. Alarmbel. Hij vertelt ons dat Villa Air Manis totaal ergens anders in Padang is. Alarmbel.
Ruslan pleegt een paar telefoontjes, krijgt nergens gehoor, dus hakt Jan de knoop maar door. We gaan naar de wijk Padang Air Manis, ruim een uur rijden vanaf de plaats waar we nu zijn. Ergens in de buurt van waar we moeten zijn, blijkt Ruslan niet precies te weten waar de Villa is. Alarmbellen bereiken hun kookpunt.

Na een paar keer vragen hebben we dan eindelijk tegen vier uur de Villa gevonden. Het gastvrije personeel van de Air manis ontvangt ons bijzonder hartelijk. De Villa is van een Australische architect die dit huis zelf heeft ontworpen en laten bouwen. Hij verblijft hier drie maanden per jaar en de rest van het jaar is het te huur. We rammelen van de honger, want behalve wat cassave chips en zuurtjes hebben we sinds vanochtend niets meer gegeten.

Villa Air Manis maakt alles goed!! Wat een schitterend uitzicht over de baai die beneden aan onze voeten ligt. Wat een prachtig huis en perfect bijgebouw waar we de komende twee nachten zullen verblijven. Wat een mooie tuin met …. Een groot zwembad!!! Hier gaan we het goed hebben en alle “leed” van onze laatste etappe is snel vergeten.

• 23 Augustus 2016 - 14:44

Miranda:

wouw, wat een vakantie verblijf zeg...