We zijn weer op weg ! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu We zijn weer op weg ! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

We zijn weer op weg !

Door: dvdsnaarthailand

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

15 Juli 2011 | Thailand, Ayutthaya

15 juli 2011.

We zijn weer op weg!
Vanochtend om 08.00uur is de arts opnieuw Ingeborg gaan controleren en toen ik om 09.30uur in het ziekenhuis kwam, kreeg ik het goede nieuws te horen dat ze mee mocht.
Maar dan .... begint het ziekenhuiscircus pas. Ontslagbrief moet geschreven worden, contact met de verzekeringsmaatschappij opgenomen over de betaling, wachten tot de medicijnen die we meekrijgen gereed zijn en ga zo maar door. “Mistel, wait in loom, sistel will come to you and explain evelything; it will take 1,5 houls”.

En inderdaad, na anderhalf uur was er nog niemand gekomen, zat Ingeborg aangekleed klaar en besloten we de zuster te gaan roepen en aan te geven dat we gewoon weg zouden gaan. Toen kwam de boel in beweging en mocht ik na het tekenen van de rekening van bijna 30.000 baht, het betalen van de laatste maaltijd en het ophalen van een boodschappentas vol met medicijnen weggaan. Intussen was Ingrid met Annelotte met een taxi gekomen en konden we terug naar ons guesthouse (12.30u aankomst) waar we om 13.00uur een minibus hadden besteld om door te reizen naar Ayutthaya.

Die reis zou 2 tot 2,5 uur duren, maar heeft toch nog 3,5uur geduurd, want met een chauffeur die geen engels spreekt, drie keer verkeerd rijdt en negen keer de weg moet vragen schiet het wel op. Hij reed gelukkig erg veilig en rustig want we hadden hem gedreigd dat Ingeborg de boel onder zou k..... (spugen) als hij te ruig zou rijden.

Na aankomst in Ayutthaya ingechecked in een keurig guesthouse, waar we vanochtend via internet drie kamers hadden gereserveerd, even opknappen op de kamer en vrijwel meteen werden we gestrikt voor een boottochtje over de “klong” die om de oude stad ligt, een tochtje van 2 uur in de schemer langs een aantal mooi verlichte “wat’s” (tempels) en nog even 10 minuten uitgestapt bij de Wat Chaiwatthanaram, bekend van televisieseries, films en reclameplaatjes over Thailand.

Heerlijk om weer eens met zijn allen een ontspannen uitstapje te maken en te genieten van dit mooie land. Na afloop van de tocht zijn we uitgestapt bij de Night Market, waar we eerst maar eens zijn gaan eten. Hetzelfde gerecht als vaker, maar weer anders klaar gemaakt en overheerlijk!

Daarna de tuktuk terug, verslagje schrijven en foto’s uitzoeken. We hebben weer wat meegemaakt en te vertellen, dus we hopen dat jullie allemaal weer meegenieten.

Tenslotte nog even terug naar Ingeborg: de boodschappentas met medicijnen bevat onder andere antibiotica, paracetamol, vitamine pillen, pillen voor voor en na het ontbijt, de een twee keer per dag, de ander drie keer per dag, en probeer het zelf maar bij te houden.
Zondag moeten we nog een keer naar een ziekenhuis om de lever te laten controleren. Is hij nog opgezet? Functioneert alles naar behoren?

We hebben in ieder geval het dringende advies gekregen om de etappe naar Chiang Mai te laten vallen. We gaan dus een dag of vier in Ayutthaya doorbrengen en dan terug naar Bangkok. Een dagje winkelen spreekt de kinderen ook wel aan, waarna we de reis naar Surat Thani zullen maken en oversteken naar Koh Samui voor onze laatste week “bounty island vakantie”.

Lang verhaal kort: we zijn weer op pad, we passen het reisschema aan, moeten voorzichtig zijn met overbelasting van Ingeborg en gaan weer verder met genieten.

• 15 Juli 2011 - 17:46

Eliette:

Fijn te lezen dat jullie weer op weg zijn, en we
    weer wat leuke foto's zien met vrolijke gezichten!
    Tussen het klussen door blijven we jullie uiteraard
    volgen!

• 15 Juli 2011 - 18:14

Joke En Frans:

We lezen net dat jullie je reis weer hebben voortgezet, maar doe het maar rustig aan. We zien weer lachende gezichten op de foto's. Hier alles goed slecht weer. Veel liefs en geniet er nog maar van. Papa Mama (oma opa).

• 15 Juli 2011 - 19:24

Ellen Ros:

Fijn dat jullie weer verder kunnen, maar vooral dat het beter gaat met Ingeborg! Geniet ervan (is ook op de foto's te zien). groetjes Marco Ellen en Lincy Ros

• 15 Juli 2011 - 20:39

Judith :

Goed nieuws: we zijn blij dat het weer beter gaat met Ingeborg! Geniet maar lekker nu jullie weer verder kunnen.

• 16 Juli 2011 - 09:10

Miranda:

Hello everybody,

Te gek dat jullie weer op pad zijn, Ingeborg, goed om een happy smiling face te zien. Ook niet meer gezwollen.
    Veel plezier weer samen.

• 16 Juli 2011 - 11:05

Mark Vd T.:

Fijn dat ingeborg weer uit het ziekenhuis is ontslagen. fijne vakantie nog ;-)

• 16 Juli 2011 - 16:16

Annemiek :

Hallo,

Als je zelf in Thailand geweest bent, komen er bij het lezen van alle reisverslagen bij mij ook weer heel veel herinneren naar boven. Goed om te lezen dat jullie weer op pad zijn en dat Ingeborg weer opgeknapt is. En inderdaad ... gezondheid gaat boven alles. Geniet nog van de resterende periode in Thailand!
    Groet van Annemiek