Reisdag van Bangkok naar Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Reisdag van Bangkok naar Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Reisdag van Bangkok naar Koh Samui

Door: dvdsnaarthailand

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

21 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

21 juli 2011.

Na een bijzondere en bewogen busreis arriveerden we rond 06.30u bij, wat later bleek, een tussenhalte op weg naar de pier bij Surat Thani.
Bijzonder omdat we onderweg nog tweemaal zijn gestopt, de eerste keer voor een plaspauze van de chauffeur en de tweede keer om in een half uur tijd bij een stalletje langs de weg wat te eten en drinken te kunnen kopen. Nu hadden we dat al ingeslagen bij de 7-eleven dus voor ons niet nodig maar de manier waarop een en ander bekend werd gemaakt door de chauffeur .....

Deed me sterk denken aan de films over de Vietnam-oorlog en dan met name het gedrag van de Vietnamezen (Thai) naar de Amerikanen (westerse toeristen): veel geschreeuw, veel herhalingen van woorden (get out; stop fol thilty minutes to buy food and dlink; get out!) en later bij de tussenhalte eenzelfde ritueel alsof varkens naar de slachtplaats werden geleid (get out! Line up; show ticket; no solly; back in line), terwijl we toch echt een hele mooie bus hadden die volledig voldeed aan de plaatjes die we er over te zien hadden gekregen!

Bij de tussenhalte hebben we ongeveer een uur gewacht, tijd die de meeste mensen gebruikten om een plas te doen, zich op te frissen of een flesje fris of zakje chips te kopen tegen schandalig hoge (Thaise) prijzen. Vervolgens weer in een hele mooie bus in een uur tijd naar de pier gebracht. Tegen die tijd was het bijna half negen in de ochtend en rammelden de maagjes, dus snel wat broodjes en flesjes water ingeslagen, voordat we weer werden opgedreven naar de boot.

Deze boot bracht ons in 2 uur tijd door een prachtig natuurgebied naar Koh Samui, waar op de pier enkele tientallen tuktuk-chauffeurs ons stonden op te wachten en hun diensten aanboden. De tuktuk-chauffeur van onze keuze wilde ons best voor 400 baht naar Maenam-beach brengen, maar aan de vragende ogen te zien had hij geen idee naar welk resort hij ons moest brengen. En inderdaad, Maenam-beach is niet moeilijk te vinden want van de aanlegsteiger in een lange doorgaande weg over de noord te bereiken, onderweg moest echter zeker 3 keer worden gestopt om de lokatie van het betreffende resort te vragen.
Uiteindelijk vertrok de ferry dus pas om 09.00u en waren we rond 12.00u in ons resort.

Daar aangekomen bleek het resort volledig aan onze verwachtingen te voldoen! Zie voor foto’s http://www.floristresort.com/introduction.php.
We voegen er een paar eigen foto’s aan toe om te laten zien dat het “echt” is. We hebben drie slaapkamers direct aan het zwembad en hebben daar ook al driftig gebruik van gemaakt, om te beginnen meteen na aankomst. We moeten een meter of 30 lopen om op het strand te komen, waar ook het restaurant is met uitkijk over de zee.
Het strand doet ons denken aan die we kennen van onze vakantie naar Brazilie: zacht zand, helder water, rustige zee en rustig strand want weinig mensen en langzaam in zee aflopend zodat je heel ver de zee in kunt lopen.
We zullen het hier de laatste week van onze vakantie prima uit kunnen houden, chillend op dit bounty-island!

• 21 Juli 2011 - 16:46

Frans En Joke:

Nog lekker genieten van dit mooie eiland, hier alles goed liefs van ons