Chillen op Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Chillen op Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Chillen op Koh Samui

Door: dvdsnaarthailand

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

22 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Vrijdag 22 juli 2011.

Chillen op Koh Samui.
Na de vermoeiende reisnacht en –dag van gisteren, waarna we eerst de tijd hebben genomen om te acclimatiseren en wennen aan de nieuwe omgeving, hebben we vandaag de tijd genomen om lekker kalm aan te doen, een beetje te luieren aan het strand en gewoon te niksen op bed. Kortom “chillen op Koh Samui”.

Vanochtend zijn we begonnen, na een beetje te hebben uitgeslapen, met een zeer uitgebreid ontbijtbuffet in ons resort. Het restaurant ligt aan de zee, dus die lokte al snel.
Het liggen aan het strand zag er aanvankelijk perfect uit. Beetje bewolking, zacht zonnetje, een (wat bleek) ferryboot die op ons af kwam varen en een meter of 50 van ons vandaan “zich op het strand zette” en waarna zeker 30 toeristen van het tegenover ons gelegen eiland (Koh Pha Ngan) uitstapten. Bagage werd uitgeladen, allerlei hout ingeladen (ze zijn daar aan het verbouwen aan de overkant), bagage en toeristen weer ingeladen, anker los en weg was hij weer.
Ingrid heeft nog de tijd genomen en wandeling gemaakt naar de pier waar de High Speed Katamaran aan legt (capaciteit 200 pax), om te bekijken hoe dat daar in zijn werk gaat.

En toen kwamen er wat donkere wolken, en een heleboel wind, werden de golven ruwer en hoger en was het uit met de strandpret.
Regen!

Gelukkig was het tijd voor de lunch, waar we uitgebreid de tijd voor hebben genomen. Daarna wilden de vier kinderen het liefst “lekker chillen op de kamer”. Dat is zoiets als liggen op bed, oordopjes met muziek in het hoofd, televisie kijken, boekje lezen enzovoorts.
Geen foto’s van zwemmende en spelende kinderen in het zwembad dus, wel een van het zwembad van onze buren in het resort, die mooiere en duurdere kamers hebben, maar .....

Jan en Ingrid zijn in de tussen tijd het dorpje Ban Maenam gaan verkennen. Diverse restaurantjes bekeken, reisbureau’tjes bezocht en wat winkeltjes in- en uitgelopen.
Geen verloren dag dus, maar eentje van bijkomen en doen waar we zin in hebben. Heerlijk !!!

• 23 Juli 2011 - 10:44

Ellen Ros:

Weer met plezier gelezen wat jullie allemaal hebben gedaan. Goed dat Jan zijn beurs open en dicht mocht doen, uteindelijk moet iemand dat doen, zodat de rest lekker kan shoppen. Geen Ferrari gescoord, Jan? Beetje jammer! Groetjes en geniet ze nog!

• 23 Juli 2011 - 12:18

Miranda:

Hello luitjes,

Ziet er goed uit hoor, jullie "bounty eiland". En als het er waarschijnlijk regent, komt het met bakken tegelijk ??!! Op Bali ook meegemaakt, in 2 minuten doorweekt na zo'n bui !
    Heel veel plezier en vast voor straks: goede reis back home naar ons koele zomerklimaat.

liefs, Miranda

• 24 Juli 2011 - 08:59

Eliette:

Geniet nog lekker van het zonnetje!
    Wij gaan dozen uitpakken, ach wat moet je anders
    doen als het 12 graden is, en de regen met bakken
    uit de hemel komt :-)