Koh Samui Island Tour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Koh Samui Island Tour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Koh Samui Island Tour

Door: dvdsnaarthailand

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

24 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Zaterdag 23 juli 2011.

Koh Samui Island Tour.
Na het eten van gisterenavond besloten Christiaan en Annelotte nog te gaan voor een “nightdive” in het zwembad terwijl de rest een sudoku of kruiswoordpuzzel maakte, op Hyves contact zocht met vriendinnen of wat televisie keek.

Op weg naar het eten zijn we eerst nog langs het reisbureauwinkeltje gegaan wat Ingrid en ik die middag al hadden bezocht. We hebben daar, in overleg met de kinderen, de Koh Samui Island Tour geboekt. De broer van de eigenaresse zou als chauffeur optreden en we waren er aanzienlijk minder voor kwijt dan de normale prijs.

Keurig om 09.00u stond hij gereed met een spiksplinternieuwe “van” waarmee hij ons langs de diverse toeristische attracties (of bezienswaardigheden) zou brengen.
Onze eerste stop was “Big Boeddha”, een immens groot beeld op een heuvel, die we konden bereiken na de nodige trappen te hebben opgelopen. Van boven af ook een prachtig uitzicht over de noordkust van Koh Samui. Diverse fotomomentjes natuurlijk.

Daarna reden we een klein stukje verder naar Wat Plai Laem, een Chinese tempel, die eigenlijk meer bekend is om zijn (Chinese) Boeddhabeeld met de 18 armen. We hebben proberen te achterhalen wat deze Boeddha zoal in zijn handen vasthoudt en waarvoor het symbool staat, maar we zijn niet erg ver gekomen, dus dat moeten we nog eens een keer nazoeken. Goed is het verschil te zien tussen Chinese Boeddha’s en “gewone” Boeddha’s.

Overigens kun je onmiddellijk merken dat je een bezienswaardigheid nadert, want het aantal souvenir- en andere winkeltjes neemt dan in aantal aanzienlijk toe.

Vervolgens zijn we door Chaweng en Lamai gereden, twee plaatsen aan de oostkust, die vooral bekend staan onder jongeren en studenten om hun stranden, of meer misschien wel om hun bars, discotheken en uitgaansleven. Hier zie je in de hoofdstraat dan ook ineens 3 McDonald’s vestigingen, een Pizzahut en zelfs een Subway restaurant.
Bij Lamai Beach was onze volgende stop bij een “view point”. Inderdaad een schitterend uitzicht over de diverse stranden en baaien.

Onze vierde stop was “Grandfather & Grandmother” (Hin Ta en Hin Yai). Dit zijn twee rotspartijen aan de kust die op natuurlijke wijze, erosie en de werking van de zee, zo zijn gevormd dat ze een mannelijk en vrouwelijk geslachtsdeel lijken te zijn. De Thai hebben er door de jaren heen hun eigen verhaal en mythe omheen gebouwd.
Bij de souvenirwinkels hier hebben we de laatste dingetjes gekocht, die (blijkbaar) nog misten.

Een paar kilometer verderop ligt de Wat Kunaram. Een op zich klein tempeltje, dat echter zijn bekendheid geniet vanwege het feit dat hier in een glazen kast een gemummificeerde monnik wordt tentoongesteld. Het verhaal er achter is mooi, maar om hem nu zo tentoon te stellen ......
Het verhaal van deze monnik is dat hij op zijn 50e besloot het huwelijk vaarwel te zeggen en monnik te worden. Blijkbaar had hij hele bijzondere gaven, want hij stond in hoog aanzien en werd op een gegeven moment abt van het klooster. Ook voorspelde hij zijn eigen dood tot op de dag nauwkeurig en aangezien hij in een “testament” had laten weten gemummificeerd te willen worden om als voorbeeld te dienen voor alle boeddhisten, hebben zijn volgelingen dat dus gedaan. Gelukkig waren zijn ogen verborgen achter een zonnebril, merk Rayban (!!).

Rond het middaguur arriveerden we bij de Namuang Waterval, een kleintje vergeleken bij de Erawanwatervallen. Bij binnenkomst in het park kregen we meteen de vraag voorgelegd of we wilden olifantenrijden, een soort van “canopy trail” wilden doen, of allerlei dierenshows bezoeken. Op basis van de plaatjes van de olifanten-, de apen- en de krokodillenshow hebben we voor deze drie gekozen en niet ook voor de vogelshow en de slangenshow.
De shows startten pas om 14.00u dus we hadden ruim de tijd om eerst naar de waterval te gaan via een vrij steil pad, daar weer enkele fotomomentjes te hebben en rustig te lunchen.

Laten we over de dierenshows maar kort zijn. Die met de olifanten was enorm leuk en vermakelijk, de aapjes waren ronduit zielig en de krokodillenshow was meer lawaai dan spektakel, hoewel het bijzonder blijft dat iemand zijn hand en later hoofd in de bek van zo’n dier durft te steken!

De laatste stop zouden we maken in Na Thon om daar wat te gaan winkelen, maar omdat het intussen tegen 4 uur liep (we hadden maar besproken van 09.00u tot 13.00u) hebben we de chauffeur gevraagd ons gewoon terug te brengen naar ons resort, ook omdat we hem niet in verlegenheid wilden brengen.

Terug op het resort zijn we nog even de zee ingedoken en het zwembad, hebben we wat uitgerust en zijn we gezellig en lekker gaan eten.
Het is hier nu bijna 21.00u, dus tijd om dit verslag met bijbehorende foto’s te gaan plaatsen.

• 24 Juli 2011 - 15:22

Miranda:

Hoi guys,

Foto van gemummificeerde monnik, eigenlijk een beetje sceary ! Dat Rayban dit niet als PROMO gebruikt heeft.

Geniet van de laatste daagjes, als jullie kunnen bij boeken , zou ik het doen, vreselijk weer in NL !!!!

liefs, Miranda