Gardens by the Bay - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Gardens by the Bay - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Gardens by the Bay

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

16 Augustus 2014 | Singapore, Singapore

Tijdens onze rit in de Singapore Flyer en later vanaf het dak van het Marina Bay Sands Hotel zagen we een enorm complex liggen met veel groen, bijzonder gevormde gebouwen en een soort kunstmatige bomen. Ingeborg ontdekte in een van de boekjes waarin excursies worden aangeboden dat het de Gardens by the Bay moesten zijn.

Omdat we onze laatste dag in Singapore, en van onze vakantie, nog zo leuk en nuttig mogelijk willen besteden, nemen we de metro naar station Bayfront en wandelen vanaf daar naar de Gardens. Het grootste deel van deze tuinen is vrij toegankelijk en themagericht. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het allemaal erg kunstmatig aan doet.
Maar de twee bijzonder gevormde gebouwen, dômes, zijn absoluut de moeite waard. Daar moet je dus ook een toegangsprijs voor betalen.

In de ene, de Flower Dôme, zijn uit alle werelddelen bomen, planten en bloemen tentoon gesteld. We zien er olijfbomen van meer dan 1000 jaar oud. De architect van de dômes heeft zich echt uit kunnen leven en fantastisch werk afgeleverd. Beide gebouwen maken veel indruk. We lachen ons kapot om mensen uit allerlei Aziatische landen die selfies maken van of zich laten fotograferen met viooltjes, madeliefjes, margrieten en geraniums.

De andere dôme heet Cloud Forest en is gebouwd en ingericht als een tropisch regenwoud. Met waterval en al. Ook het educatieve aspect ontbreekt niet, we kunnen naar een ongeveer 10 minuten durend filmpje kijken over het broeikaseffect, global warming, en de mogelijke consequenties en risico’s daarvan.

Op de terugweg drinken we in een Indiaas straatrestaurantje een kop koffie en rond een uur of vier zijn we terug in het hotel. We hebben daar onze bagage achtergelaten en afgesproken dat we ons bij het zwembad (op het dak) nog even kunnen douchen, opfrissen en omkleden. Daarna gaan we met de taxi naar het vliegveld, kunnen om 1800uur al inchecken, eten er wat en gaan nog “even” op en neer naar de stad.
Hoewel we slechts de laatste 20 minuten mee maken, genieten we van de lichtshow die op het water voor en vanaf het Marina Bay Sands Hotel plaatsvindt en de mooi verlichte gebouwen in de omgeving.

Exact om 2305uur vertrekt de Airbus A380 van Lufthansa vanaf Changi International Airport terug naar Europa. We maken weer een tussenlanding in Frankfurt, waar we om half zes ’s morgens arriveren en reizen om kwart over negen door naar Amsterdam.

Tot morgen.

• 18 Augustus 2014 - 13:35

Quirine:

Het ziet er allemaal gelikt uit. Prachtig