Weer thuis - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

17 Augustus 2014 | Nederland, Hoogland

Na een rustige vlucht vanuit Singapore landen we rond half zes 's morgens (lokale tijd) in Frankfurt waar we ongeveer drie uur hebben om over te stappen.
Ondanks de grootste nachtmerrie die een mens bewaarheid kan zien worden in een vliegtuig, namelijk een krijsende, huilende, niet stil te krijgen baby op de stoel vlak naast je, zijn we de nacht redelijk goed doorgekomen en hebben zelfs wat kunnen slapen.

Op het vliegveld van Frankfurt krijgen we te maken met de bekende Duitse grundlichkeit. Aansluiten in de rij, je pas mogen verroeren richting de security check op gezag van een vliegveldmedewerker, die de hem toevertrouwde "macht" volledig uit nut en een bitse veiligheidsmevrouw. Maar we laten ons niet uit het veld slaan en laten alles gelaten over ons heen komen.

Uiteindelijk landen we om half elf op Schiphol, hebben de bagage redelijk snel te pakken, kopen een treinkaartje en zijn tegen half een in Amersfoort. Daar wacht (hardloop)vriendin Ingrid met de auto op ons ("ik was toch in de buurt") en worden voor de deur afgezet. Moe maar voldaan.

We kijken terug op een fantastische vakantie. Een rondreis over enkele Indonesische eilanden en een paar dagen Singapore. De meeste indruk heeft ons verblijf "bij de familie" op Lombok gemaakt. We hebben daar uitgebreid over bericht. Cultureel gezien waren natuurlijk de Borobudur en Prambanan op Java twee van de vele hoogtepunten. Excursies op onder andere Java (Mt Bromo), Bali - Ubud (fietsen, dansvoorstelling, dolfijnen) en in Singapore (Singapore Flyer, Gardens by the Bay) zijn niet uit te wissen herinneringen.

Geleerd hebben we ook weer van deze reis. Toen collega Hans op zijn weblog schreef dat ze met hun gezin van 4 personen slechts 21 kilogram bagage bij zich hadden, geloofden we het niet. Inmiddels weten we beter en nemen we nooit meer zoveel spullen mee. Je kan het maar kwijtraken en dan de belangrijkste zaken, zoals medicijnen en opladers voor apparatuur moeten missen. Bovendien heb je in een halfvolle rugzak meer plaats voor souvenirs.

Dank aan iedereen die mee heeft gelezen, dank voor de leuke reacties en de onder het hart gestoken riemen toen we onze bagage misten. Morgen begint Ingeborg aan haar introductie week van de universiteit in Amsterdam, gaan de laatste twee weken van de vakantie van Annelotte in, en gaan Jan en Ingrid gewoon weer aan het werk.

Tot een volgende keer.

• 17 Augustus 2014 - 18:40

Judith:

Fijn dat jullie weer goed thuis zijn. Geniet nog lekker na van jullie fantastische reis.
    Heel veel succes voor Ingeborg met haar nieuwe avontuur! Annelotte nog lekker even doorgenieten van de vakantie, en Jan en Ingrid sterkte met weer aan de slag gaan: altijd best lastig als je net terug bent uit een andere wereld!
    We spreken elkaar gauw. Liefs voor allemaal.

• 17 Augustus 2014 - 23:03

Audrey :

Dank voor jullie uitgebreide reisverslagen, het was fijn om met jullie mee te mogen reizen in deze andere wereld.
    Sterkte morgen met de weer dagelijkse gang van zaken, dat zal behoorlijk wennen zijn (en dan heb ik het niet alleen over de jetlag) ;-)!

• 18 Augustus 2014 - 10:28

Liesbeth :

lieve familie
    wat hebben wij genoten van jullie reis en dan vandaag bericht dat er bij lombok een boot in de problemen kwam dat kwam opeens heel dichtbij nu wij de foto's van jullie verslag zagen . hoop dat jullie nog lang nagenieten van dit spektakel van de reis Ingeborg sterkte en veel plezier in je nieuwe levensstap. werk ze al zal het effe wennen zijn liefs Liesbeth

• 18 Augustus 2014 - 12:40

Quirine:

Werk niet te hard vandaag. Even rustig weer op gang komen en af en toe even mijmeren over jullie fantastische trip.