We zijn op weg ..... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu We zijn op weg ..... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

We zijn op weg .....

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

21 Juli 2014 | Singapore, Singapore

Met opzet maanden geleden al tickets geboekt bij Lufthansa, zodat de vlucht van Amsterdam naar Singapore, via Frankfurt, in een hand is van een en dezelfde maatschappij. En betrouwbaar ........
Bij het inchecken bleek al dat de computer van Lufthansa die ons de boarding tickets moest geven, het niet aan kon om 3 mensen "de van der Schueren", met voorletter "J" een ticket te geven. Naam van per email geboekt ticket moet immers 1 op 1 overeenkomen met naam in paspoort, dus Jan, Jonkvrouw Ingeborg, Jonkvrouw Annelotte waren te veel van het goede. Blij dat we iets meer dan twee uur van tevoren op Schiphol waren en alles handmatig in orde gemaakt werd.

Vlucht naar Frankfurt was helemaal vol geboekt en blijkbaar hadden de passagiers meer bagage bij zich dan het ruim aan kon, want het laden van de bagage duurde zo lang dat we uiteindelijk met 50 minuten vertraging vertrokken. En zodoende maar 40 minuten over hadden om in Frankfurt van het ene deel van de luchthaven naar het andere te rennen, boarding tickets voor de twee jongedames te regelen (nu ging het wel snel), en duimen dat de bagage overgebracht zou worden naar ons toestel. Exact op het moment van instappen arriveerden we bij de gate, geen probleem dus.

Uitstekende vlucht gehad met een A380-800, de nieuwste Airbus waar ruim 500 passagiers in kunnen, dubbeldeks uitgevoerd. Heel veel ruimte, ook in de economy class ruim voldoende been- en sta ruimte. Lekker eten, zo veel drinken en snacks als je wilde, vriendelijk personeel, en de A380 hangt als een huis in de lucht. Nauwelijks last van de turbulentie gehad.

Lufthansa had een week geleden, na de ramp boven de Oekraine, al besloten dat luchtruim te mijden (werd bovendien zelf door Ukraine gesloten), dus we zijn via Georgie, Tadzjikistan, Azerbeidzjan en Afghanistan gevlogen. Aankomst rond 1600uur plaatselijke tijd, dus 1000u Nederlandse tijd.

En toen kwam de verrassing ..... al onze ruimbagage had de trip naar de Airbus niet op tijd gehaald en was dus achtergebleven in Frankfurt. Balen! Na wachten en nog meer wachten werden we uiterst klantvriendelijk geholpen door mensen van "Lost & Found" op Changi International Airport. Morgen komt de bagage alsnog naar Singapore (helaas zijn we dan al op weg naar Yogjakarta) en gaat men proberen de bagage na te sturen en daar bij ons af te leveren. We hebben ieder een survival pakket gekregen om je te kunnen opfrissen en scheren en per persoon een bedrag om noodzakelijke kosten van aanschaf van kleding, ondergoed en andere zaken te dekken.

Vervolgens zijn we met een taxi naar ons eenvoudige maar prima hotel-voor-een-nacht gegaan, zijn in de buurt wat gaan eten (mijn hemel, 9 euro voor een blikje bier!), hebben de noodzakelijke kleding en drogisterij artikelen gekocht en zitten nu op onze hotel kamer een beetje bij te komen. Morgen weer op tijd op pad!

• 21 Juli 2014 - 18:00

Audrey :

Dank je voor het reisverslag!
    Ik kan mij voorstellen dat je na zo'n reis met hindernissen er niet zoveel zin in had, maar het is fijn om zo met jullie mee te lezen en te reizen.
    Hoop dat de koffers gauw zullen volgen, is altijd prettig om je eigen spulletjes te hebben!
    Tot de volgende keer :-)!

• 21 Juli 2014 - 19:33

Joke:

Wel vervelend zonder bagage hoop dat alles goed komt.groetjes

• 21 Juli 2014 - 19:51

Thom En Cécile:

Voor doorgewinterde reizigers dus niets geks meegemaakt! Wij zijn ondertussen heelhuis, met bagage, in Luxemburg aangekomen.

• 21 Juli 2014 - 20:00

Mirjam:

Leuk verslag, allen jammer van de bagage. Gaat zeker goed komen. Geniet van jullie reis. X

• 22 Juli 2014 - 10:38

Quirine:

Hopelijk krijgen jullie je baggage snel in handen. Veel plezier in Singapore, Yogya etc.