Oversteek naar Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Oversteek naar Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Oversteek naar Java

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

22 Juli 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Vanochtend zijn we op tijd opgestaan en naar Changi International Airport gegaan om de oversteek naar Java te maken met Air Asia.
Bijzondere gewaarwording om een soort kassabon te krijgen dat dan je instapkaart blijkt te zijn. Deze keer geen problemen met het computersysteem en onze namen.

Omdat we voldoende op tijd waren, hebben we - op speciaal verzoek van de meisjes - ontbeten met een broodje Subway en zijn vervolgens wat gaan rondslenteren op het vliegveld.
Changi is zeer ruim opgezet, volledig met vloerbedekking bedekt, en tientallen ruim opgezette uitnodigende tax-free winkeltjes. Changi International Airport boodt ons twee polaroid kiekjes aan ter herinnering aan ons verblijf.

Vlucht naar Yogyakarta verliep voorspoedig, we zijn weer een uur terug gegaan in de tijd. Na aankomst onmiddellijk zaken proberen te doen omtrent onze zoekgeraakte bagage. Door Air Asia personeel doorgestuurd naar Garuda, die ons weer doorstuurden naar Silk Air (een partner van Lufthansa) en tenslotte eindigden we weer bij Air Asia die een speciaal verzoek de lijn in heeft gestuurd om onze bagage te laten bezorgen bij ons hotel ..... ja ja ....

Na een korte lunch stop hebben we meteen maar onze trein vouchers omgezet in tickets voor de reis over een paar dagen naar Surabaya en Banyuwangi. Dank voor de tip, Hugo! Vervolgens naar ons hotel in de wijk Malioboro, een van de bekendste straten van Yogyakarta, waar ook nog wat oude (koloniale) huizen van Nederlandse makelij zijn te zien. Na een korte opfrisbeurt in het hotel zijn we de omgeving gaan verkennen, voornamelijk Malioboro Street op en neer gelopen. Voor de zekerheid nog maar wat reservekleding aangeschaft, je weet het maar nooit met die Duitsers wanneer onze bagage aan komt. Fantastisch om weer terug te zijn in Indonesië... de drukte op straat, de vriendelijke mensen, de heerlijke geuren. En waar je ook gaat springen meteen 10 of 12 mannen op je af die van je willen weten of ze je niet ergens naar toe kunnen brengen met een fietstaxi, hun paardenkoetsje of de taxi.

En de meiden, met hun blanke huid en blonde haren ..... weten honderden ogen op zich gericht. Leuk dat daarom een van de dochters plots weer wel hand-in-hand met je wil lopen!

Na deze eerste verkenning hebben we in het hotel gegeten. We hebben het drie keer met de "wisselkoers site" bij de hand na moeten rekenen. Een "special offer" nasi maaltijd voor 1,27 euro per persoon. Hier komen we morgenavond terug!
Terwijl we dit verslag schrijven, zitten we bij de "swimming pool on the roof", genieten van een verkoelend avondbriesje en weten ons omsingeld door 4 of 5 moskeeën, waarvan de geestelijken - zeker nu tijdens de Ramadan - elkaar in zangkunst proberen te overtreffen.

Tot morgen!

• 22 Juli 2014 - 16:52

Judith:

Leuk om weer jullie reisverslag te lezen. Geniet van jullie vakantie, en vergeet in Yogja niet het paleis van de sultan te bezoeken (de Kraton). Wat onze jongens in ieder geval nog weten, dat is dat de gehele inrichting volgens onze gids "ongevéér honderd jaar oúd" is. Volgens ons was de bewuste gids zelf ook ongeveer van die leeftijd. ... ;-) Veel plezier! !!

• 22 Juli 2014 - 16:57

Quirine:

Wel een kale nasi. Er mag volgende keer best wel een sateetje bij.
    Hebben jullie wel oordopjes mee om het gezang buiten te sluiten. Even is leuk, maar niet te lang.

• 22 Juli 2014 - 17:50

Karin :

Hoi allemaal

leuk om op deze manier mee te reizen met jullie. Heel fijn om alle koffers kwijt te zijn, been there done that zal ik maar zeggen. Alleen duurde het bij ons slechs een dag maar toch...

Leuk dat ze weer hand in hand met je willen lopen Jan, zo'n stoere papa heeft voordelen , dat blijkt maar weer :-)

• 22 Juli 2014 - 17:51

Hans:

Oei, de bagage weg. Dat wordt verplicht heel veel shoppen. Enjoy!

Mirjam en Hans.

• 23 Juli 2014 - 09:25

Saskia Ter Mors:

hoi Ing , Jan en de meiden ,

leuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen .
    Leuke foto's .
    Ik hoop dat jullie bagage jullie gauw weet te vinden .

Liefs , Sas xxx

• 23 Juli 2014 - 14:22

Miranda:

Hoi Jan en Ing met girls,

Leuk weer, meegenieten met jullie avonturen. Bagage kwijt, YES shoppen op de kosten van Lufthansa toch ??
    Maar hoop toch dat 1 en ander snel terecht komt..

Enjoy and watch the BLOND girls...

liefs, Miranda