Een moment stil staan .... - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Een moment stil staan .... - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Een moment stil staan ....

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

23 Juli 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Terwijl we genieten van onze vakantie, ondanks de (bagage)tegenslag die we ondervinden en de zorgen die we ons daar over maken, valt alles in een keer in het niets kijkend naar de beelden van CNN over de aankomst en terugkeer van de eerste 40 slachtoffers van vlucht MH17.

Hoewel we geen van de slachtoffers persoonlijk kennen leven we mee met de gezinnen, familieleden, vrienden van degenen die zijn omgekomen bij dit verschrikkelijke voorval.

Kijkend naar de beelden en luisterend naar het commentaar op CNN overheerst ook een gevoel van "trots". Vanwege de wijze waarop in Eindhoven de slachtoffers zijn ontvangen, de wijze waarop de enorme stoet van lijkwagens vergezeld wordt op en langs de snelwegen, de wijze waarop heel Nederland mee leeft. Een brok in de keel. "God bless the people in the Netherlands for doing this, in this way, with such grace!!".

Veel sterkte gewenst aan alle nabestaanden.
Moge de slachtoffers rusten in vrede.