Shoppen !!!! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Shoppen !!!! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Shoppen !!!!

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

24 Juli 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Omdat we werkelijk geen idee hebben of en wanneer onze baggage nog aan komt, hebben we vandaag een dagje shoppen (!!!) ingelast.
Na eerst lekker lang te hebben uitgeslapen, ook goed om de jetlag iets te overbruggen, hebben we werkelijk iedere shopping mall, winkel, drogisterij, en alles wat hier op Malioboro Road verder te koop is, gezien.
We hebben onze (reis)garderobe iets meer uitgebreid, onmisbare verzorgingsmiddelen voor de dames gekocht (eye liner, mascara, shampoo, conditioner, huidcreme, ...) en een sporttas om alles in mee te nemen.
En ter afsluiting van de dag heerlijke Sate Ayam en Gado Gado gegeten in een restaurantje om de hoek.
Kortom weinig nieuws te melden, behalve dat we ons realiseren dat we veel te veel spullen in onze rugzakken hebben gepakt, we merken immers nu dat we ook met (zeer) weinig best uit de voeten kunnen en ons lesje voor een volgende keer over wat wel/niet mee te nemen en wat in welke koffer/rugzak in te pakken hebben geleerd.
Ook zijn we er achter gekomen dat de anti malaria pillen hier ongeveer 3 cent per stuk kosten en in Nederland 3 euro! Heeft iemand ervaring met de pillen van Bayer, Resochin??

Tot morgen !

P.S. op het einde van de middag zagen we op World Tracer Services het volgende bericht: item located, pending confirmation.
Onze bagage is dus terecht, we weten alleen niet waar deze is, laat staan of en wanneer we deze terug krijgen. In ieder geval een keer in Nederland ...... denken we. Zouden die handen in de geluksstoepa dan toch hebben geholpen???

• 24 Juli 2014 - 16:39

Judith:

Blijven bellen met de contactpersoon, en een adres van een hotel opgeven waar jullie een paar nachten blijven, anders blijf je je bagage steeds een of twee dagen vóór! Hoop dat jullie alles snel hebben. ...
    Lopen jullie nu alle 4 in "I love Yogja"-shirts, en batik broeken? Veel plezier!

• 24 Juli 2014 - 16:42

Hugo, Angelique, Julian En Renske Van Bijnen:

Halllo Ingrid. Jan & kids. Waar het kwijtraken van je bagage al niet goed voor is: ook wij hebben ons voorgenomen om de volgende keer wat lichter bepakt naar Indonesië te gaan. Ervaring met Indonesische malariatabletten hebben wij niet, met de Indonesische variant van Deet (anti-mug) wel: Voor een paar dubbeltjes koop je overal "Soffell Insect repellent", een middel wat prima werkt,en wat jullie misschien ook wel al kennen. Verder moesten wij meteen denken aan de speurtocht die wij vorig jaar aflegden om douchefris te kopen waar geen bleekmiddel in zat. Buiten de steden valt dat niet mee, dus sla die ook maar vast voldoende in..... Als laatste nog een adresje waar Julian helemaal wild van is: Recht tegenover Tugu trainstation in Yogya zit een geweldig sate-tentje: heel eenvoudig, maar o zo lekker. Opa grillt het vlees en oma doet de rest: wat nou pensioen ? Enjoy, en goede reis verder.....

• 24 Juli 2014 - 21:29

Pauline:

Fijn! Bagage is on her way! Tja, wij vrouwen pakken altijd net dat extras voor dat onverwachte moment!