Gili Trawangan - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Gili Trawangan - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Gili Trawangan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

04 Augustus 2014 | Indonesië, Ubud

Half zes opstaan, koffie en thee staan klaar bij onze kamer en de ontbijtpakketjes in de koelkast.
Ketut heeft goed voor ons laten zorgen.
Stipt om zeven uur komt het busje voorrijden dat ons naar Padang Bai brengt. Er zitten al twee buitenlandse echtparen/stelletjes in, en even verderop in Ubud halen we nog een Nederlandse koppeltje op. Na iets meer dan een uur bereiken we Padang Bai, waar we in de haven bij het restaurant van de organisatie van de "fast boat" worden gedropt.

Ruim op tijd, de slimmeriken, en of we nog een ontbijten willen bestellen. We houden het bij koffie en thee. Er was ons verteld dat de boot om negen uur zou vertrekken, maar ter plekke is dat gewijzigd in half tien. Zelfs dat halen we niet. Wat een chaos op de kade cq pier cq stijger, of hoe je de plaats waar de boten aanmeren ook zou willen noemen.
Er zijn ongeveer tien maatschappij'tjes die een fastboat-dienst onderhouden tussen Bali, Lombok en de drie Gili's. Ze hebben niet met elkaar kunnen afstemmen dat ze ook op verschillende tijdstippen vertrekken, zodat nu drie- tot vierhonderd toeristen tegelijkertijd proberen naar een van de vijf gereedliggende boten te komen en in te stappen. Bij een van de boten zien we onze bagage liggen en houden die, met onze Lufthansa ervaring in het achterhoofd, goed in de gaten. De rugzakken blijken zowaar bij de boot te liggen die wij moeten hebben, worden ingeladen en wij zien ook kans op diezelfde boot een plekje te bemachtigen.

In vijf kwartier vaart de fastboat van Padang Bai naar Sengiggi op Lombok. En vervolgens in 20 minuten door naar Gili Trawangan, waar we tegen 12 uur arriveren. Hoewel in de "haven" wel een soort pier ligt, leggen we daar niet aan. De kapitein knalt de fastboat gewoon het strand op, waar een paar jongelui klaar staan met een houten trap. We worden gevraagd om naar de voorkant van de boot te lopen over een voetbreed richeltje aan de zijkant. Dan via de trap het strand op. We ontvangen onze bagage en lopen de ongeveer 200 meter naar ons hotel.

Later die dag horen we dat de pier er is voor de boten van de lokale mensen, de bootjes waar je een snorkel trip mee kunt maken of een tocht langs Meno en Air, de andere twee Gili eilanden voor de kust van Lombok. Het stuk strand waar wij werden afgezet wordt hier in de volksmond "de haven" genoemd.

De internetvoorzieningen zijn hier niet optimaal. Grote moeite om verbinding te krijgen. Facebook krijgen we niet geopend. Emails moeizaam te openen. Foto's bij het vorige en dit verslag proberen we stuk voor stuk ter plaatsen, anders loopt alles vast. Voor onze volgers: een beetje geduld, en af en toe maar proberen of er weer een nieuwe foto bij staat.

Tot morgen!!

• 05 Augustus 2014 - 09:26

Judith:

Leuk, ziet er helemaal geweldig uit! Het verhaal van jullie aankomst doet ons denken aan onze aankomst lang geleden op Tioman, alleen werden we toen met de boot voor ons hotel, maar 15m van het strand (n zee) afgezet. Laatste stukje was dus broek opstropen en tas op je hoofd…. ;-)
    Geniet van dit tropische paradijsje!!!

• 05 Augustus 2014 - 11:14

Quirine:

Even relaxen op dit eiland. Een rondje Gili is 2 uur wandelen. Dat is te doen. Verder lekker zwemmen, snorkelen en luieren. Geniet ervan.

• 05 Augustus 2014 - 16:07

Miranda:

Ziet er idyllisch uit hoor !! Jullie bootverslag met genoegen gelezen, kan mij voorstellen dat jullie dit keer "boven" op jullie bagage zaten..
    Geniet van zwemmen, snorkelen enz..

greetzz,
    Miranda