Dagje rustig aan - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu Dagje rustig aan - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Jan en Ingrid Schueren - WaarBenJij.nu

Dagje rustig aan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ingrid

11 Augustus 2014 | Indonesië, Senggigi

Voor vandaag hebben we weer een “dagje rustig aan” ingelast. We nemen een taxi naar Mataram, waar de chauffeur ons af zet bij de Mall. Vier verdiepingen winkels in een enorm complex lopen we langs en vinden daar een ruime prima rugzak voor Annelotte.
Kan ze goed gebruiken als ze volgend jaar met Scouting naar de Wereld Jamboree in Japan gaat.
We lunchen bij KFC, doen nog wat boodschappen en gaan weer terug naar Sengiggi.

Terug in ons tijdelijk verblijf neemt iedereen de tijd voor zichzelf. Een boek, een puzzel, reisverslagen maken. En …. Voor het eerst deze vakantie …. Een potje Skipbo.
Vanochtend merkten we al dat het stroomtegoed op was en we dus geen elektriciteit hadden. Omdat het huis waar we verblijven vooral voor de verhuur wordt gebruikt, moet je via een soort beltegoed stroom kopen. Een telefoontje, geld overmaken, sms’je krijgen met een pincode en je hebt weer stroom. Tenzij er een storing is … en die is er vandaag.

Tegen een uur of zes ’s avonds is het echt te donker om nog wat te kunnen zien en gaan we op pad om ergens te eten. Op de terugweg kopen we nog wat souvenirs voor thuis en vlak nadat we weer terug “thuis” zijn arriveren ook Nanna, Ben en Kevin die de dag bij de familie hebben doorgebracht.

Morgen gaan we met Aspan een tochtje maken naar het zuidelijk deel van Lombok en nog wat meer van het eiland verkennen.

Tot morgen!

• 14 Augustus 2014 - 14:54

Thom:

Jan, met 3 (!!!) vrouwen gaan winkelen in een Mall (!!!!). Ik hoop dat het alleen bij die rugzak is gebleven. Maar genieten van de verhalen, dus ga zo door.